Dexter u mraku - Serijski ubojica ponekad meka srca



Dexter je serija koju sam odano pratila. Svih osam sezona. Čak sam bila i jedna od onih malobrojnih kojima ni glupav i pomalo smiješan kraj nije zgadio cijelu seriju. Još uvijek ponekad uživam u Dexterovim dogodovštinama i repriziram one najdraže sezone. Kada sam pročitala prvi i drugi roman serijala o Dexteru - Dexter sanja mrak Dragi i predani Dexter, nisam ni pomislila da ću čitajući knjige uživati u identičnoj atmosferi serije. To mi se stvarno rijetko događa. Uvijek mi je jedno bolje ili, bolje rečeno, uvijek mi je jedno smeće. Knjige su jednako morbidne i u meni izazivaju isti osjećaj nekakve vesele tjeskobe kao i serija. Kada sam u sklopu ovog čitateljskog izazova morala birati što ću pročitati u kategoriji knjige o antiheroju ili zlikovcu, odmah sam se sjetila Dextera i poželjela pročitati treći roman ovoga serijala - Dexter u mraku

Autor nas i ovdje "uveseljava" novom avanturom o Dexteru Morganu, forenzičaru specijaliziranom za tragove krvi koji je u svoje slobodno vrijeme serijski ubojica. Dexter je zlikovac koji ubija isključivo ostale zlikovce te na taj način uspijeva nahraniti svog Mračnog Putnika - unutarnji glas odgovoran za njegovu ubilačku sposobnost. On mirno ubija u tajnosti izrazito pazeći da ga ne uhvate te zbog toga razvija svoju krinku za ostatak svijeta, normalnog Dextera. Budući je suprug djevojci Riti te očuh njene djece koja i sama gaje određene mračne sklonosti. U ovoj se knjizi Dexter bori s Ritinim zahtjevnim planovima za vjenčanje i  zadovoljavanjem svog Mračnog Putnika ubijanjem zlikovca koji je to itekako zaslužio. Svakodnevnicu mu remeti strašan zločin. Na sveučilišnom kampusu pronalaze dva izgorjela ženska trupla s bikovim glavama umjesto njihovih vlastitih. Glava. Poprište zločina zbuni ga i prožme jezom, osjećajem koji mu nije poznat, a njegov se unutarnji briljantni um - Mračni Putnik uplaši i sakrije.  Njegova ga polusestra, detektivka Deborah Morgan, naviknuta na njegova briljantna otkrića moli za pomoć oko slučaja, no i sam Dexter ostaje zbunjen i teško pronalazi odgovore na sva pitanja. Posebice se osjeća usamljeno i "golo" bez svog suputnika koji se uplašeno skriva u njegovoj nutrini. Postaje paranoičan i zabrinut zbog emocija koje ga škakljaju, ali i zbog misterioznog automobila, Avalona, koji ga prati.  Dok se uvlači sve dublje u svoju privatnu noćnu moru, Dexter ne zna da ga iz prikrajka promatra muškarac koji sam sebe naziva Promatračem i zna sve o njemu. Dexter kreće u opasnu i napetu pustolovinu koja nikoga neće ostaviti ravnodušnim.

Zlikovac Dexter je definitivno najzabavniji zlikovac o kojemu sam čitala i kojega sam gledala. Toliko je duhovit i pun ironičnih dosjetki da se ne možeš ne nasmijati na njegovo morbidno viđenje života. Jeff Lindsay je definitivno stvorio jednog od najboljih suvremenih glavnih junaka (antijunaka) koje voliš mrziti. Ima tu i nečeg "hanibalskog" u Dexteru Morganu. On voli hranu. Odnosno priča o važnosti hrane zbog potrebe stalnog unosa goriva u moćan stroj njegova tijela, ali u isto vrijeme s ljubavlju uživa u njoj. To je vjerojatno jedino što voli. O hrani govori poetično i s takvom jezivom duhovitošću da ti ili otvori apetit ili te pošalje na dijetu. I to je smiješno upravo zato što je toliko netipično njemu.

U svakom slučaju, meni je Jeff Lindsay ovom knjigom pripremio jednu stvarno ukusnu poslasticu i uvijek ću je rado slistiti.

Primjedbe