Moraš pročitat' sve!

Ja sam Marta i volim knjige. Volim ih čitati, gledati, mirisati, skupljati i diviti im se na policama. Volim ih hvaliti i kritizirati, oduševiti se, ali i razočarati pročitanim. Volim što me čine sretnom, zaljubljenom, uzbuđenom i znatiželjnom. Volim što me ljute, rastužuju i plaše. Iako sam si tijekom života postavljala brojne izazove koje nisam uspjela ostvariti, ovoga puta odlučila sam se upustiti u jedan koji je možda i ostvarljiv - 2018 POPSUGAR Reading Challenge. 40 kategorija, 40 knjiga i 6 mjeseci. I moja petomjesečna bebica zbog koje sam svedena na skoro isključivo noćno čitanje. Zašto? Toliko je dobrih i nepročitanih knjiga na mojoj polici i u mojoj glavi da me ponekad zbog toga hvata panika. Pretjerujem. Ne hvata me panika, ali postanem malo nervozna zato što zaista želim čitati više. Drugo, sklona sam nedovršavanju započetih ideja i hobija.  I posljednje, zadnjih nekoliko godina vjerna sam isključivo kriminalističkom i horor žanru i krajnje mi je vrijeme da počnem čitati raznovrsnije. Cilj mi je pročitati sve odabrane knjige do 1. siječnja iduće godine. Voljela bih čuti preporuke i dojmove drugih, ali i podijeliti svoja iskustvo i zadovoljstvo/razočaranje pročitanim.
Predstavljam prvih 10 kategorija s popisa i odabrane knjige (malo sam varala i odabrala jednu kategoriju koja je trebala doći kasnije):


  • posuđena knjiga ili knjiga koju si dobio/la na poklon - ovo je kategorija koju sam malo požurila i to zato što sam ovu knjigu dugo priželjkivala, ali i već počela čitati. Radi se o knjizi The Silence. Autor je Tim Lebbon. 
  • knjiga po kojoj je nastao film koji si već gledao/la - odmah sam se sjetila filma Love, Rosie koji je nastao po knjizi Na kraju duge autorice Cecelije Ahern. Ne volim ljubiće i ne volim gospođu Ahern. Šokirana sam  što mi se film svidio. Pogledala sam ga čak dva puta. 
  • knjiga o istinitom zločinu - I'll be gone in the dark  
    . Potraga za stvarnim ubojicom iz pera novinarke Michelle McNamara. Već mi je i sama naslovnica jeziva. Brrr...
  • iduća knjiga u započetom serijalu - odlučila sam se za knjigu Šuplji grad koja je nastavak knjige Dom gospođice Peregrine za čudnovatu djecu koju sam davno pročitala. Nastavke sam jedva dočekala i ostavila nepročitanima. Baš me zanima jesam li prestara za ovo. 
  • knjiga čija radnja uključuje pljačku -  Artemis, Andy Weir. Andy Weir je napisao Marsovca. My point exactly.
  • nordijski noir - Plima, Cilla i Rolf Börjlind. Ovo je zadnja knjiga koju sam kupila i već dugo pokušavala skinuti s police. 
  • roman o stvarnoj osobi -  Alias Grace, Margaret Atwood. Ovo će biti prava književna poslastica. Jedva čekam!
  • knjiga čija se radnja odvija u zemlji koja te fascinira  - moram priznati da je ovo bio težak izbor. Odlučila sam se za Maroko i knjigu Tangerine, Christine Mangan.
     
  • knjiga koja u naslovu sadrži doba dana - Noć u Orient expressu,Veronica Henry. Ova mi knjiga već jako dugo nepročitana stoji na polici i mislim da je vrijeme da joj dam priliku. 
  • knjiga o zlikovcu ili antiheroju - Dexter u mraku, Jeff Lindsay. Ima li većeg modernog antiheroja od Dextera?         
                                                                                                              
Knjige ću čitati bazirajući se na vlastito raspoloženje što znači da neće biti čitane po ovom redoslijedu. Recept za uspjeh? Manje tv-a u slobodno vrijeme, a više pisane riječi. Mogu ja to! Mogu ja to?

Primjedbe