The Silence - Stay silent, stay alive!


Nedavno sam otkrila autora zbog kojega sam postala pomalo opsjednuta senzornim hororom. Radi se o Joshu Malermanu i njegovom debitantskom romanu Bird Box. U romanu se pametno poigrao s nemogućnosti korištenja vida radi preživljavanja u svijetu u kojemu otvaranje očiju označava ludilo i smrt. Pomisao na ovako strašnu i tužnu sudbinu držala me budnom nekoliko noći nakon čitanja. Mislila sam da me niti jedna priča neće uspjeti zarobiti i uplašiti poput spomenute. Knjiga s kojom sam započela ovaj čitateljski izazov uvjerila me u suprotno. 

The Silence je knjiga čija je radnja viđena (čitana) u gotovo svakom apokaliptičnom romanu. Obitelj koja pokušava pronaći sigurno utočište i pobjeći pred prijetnjom zbog koje će se svijet nezamislivo promijeniti. U tek otkrivenom špiljskom sustavu nalaze se bića, slijepa leteća stvorenja, koje čovjek nikada do tada nije vidio. Stvorenja izlaze iz svojih milijunima godina zatvorenih domova i počinju loviti i  hraniti se svakim živim bićem kojega čuju. Kako se Josh Malerman pametno poigrao i uplašio svoje čitatelje nedostatkom vida, tako je Tim Lebbon stvorio stvorenja koja su slijepa i love pomoću zvuka te ljude koji tišinom nastoje preživjeti katastrofu. Događaje nam u prvome licu opisuju otac Huw i njegova gluha kći Ali i to često uz pomoć novinskih objava i objava na društvenim mrežama kojima započinje svako poglavlje. Realan prikaz društvene situacije. Ako nebo gori, objavimo status o tome. 

Posebno mi se svidjelo što se meni kao čitateljici dao blizak uvid u obiteljske odnose i pozadinu svakog lika prije nemilih događaja, ali i detaljan prikaz početka same katastrofe. Čitajući ovu knjigu, shvatila sam da me ne plaše ta leteća terorizirajuća čudovišta. Pravi horor leži u nemogućnosti govora i proizvođenja zvukova. Takva zabrana nečega što je toliko prirodno i svakodnevno ispunjava me pravom jezom. Mislim da bi bilo jako teško naučiti biti tih i nijem u svijetu koji je toliko bučan.

 U zaključku, The Silence je jedna strašna, jeziva, ali i zabavna knjiga o kojoj ne treba previše razmišljati. Ovo nije knjiga koja mi je promijenila život, ali ga je svakako uzburkala. Pročitat ću je još koji put.

Primjedbe