Coraline - "Knjiga za ozbiljno poremećene mlade dame svih dobnih skupina i spolova"


Kada sam prvi puta pogledala animirani film Coraline (Koralina i tajna ogledala) shvatila sam da sam naišla na "crtić" koji je kao stvoren za mene. Ovaj fenomenalan film stvoren "stop-motion animation" tehnikom u potpunosti me osvojio svojom mračnom atmosferom i jezivom radnjom. Uveo me u meni još nepoznat kreativan i nadrealan svijet u kojemu se isprepliću košmari i snovi te djetinjstvo i odrastanje. Neil Gaiman, autor ovog kratkog romana za djecu tvrdi da je knjigu napisao za ozbiljno poremećene mlade dame svih dobnih skupina i spolova. Ja se u potpunosti slažem s ovom humorističnom izjavom. Ovo je definitivno knjiga koja se ne može uokviriti nekakvim dobno prilagođenim okvirom. Ovo je knjiga koja se čita i daje na čitanje na vlastitu odgovornost. Isto vrijedi i za animirani film.

Priča prati djevojčicu Coraline koja se s majkom i ocem seli u novi stan. Dane prije polaska u novu školu provodi u istraživanju i upoznavanju živopisnih susjeda. Tijekom jednog takvog "istraživačkog pohoda" Coraline otkriva tajanstvena vrata iza kojih se nalazi zid, no jednoga dana zid nestaje, a Coraline otkriva prolaz u drugi stan. Drugi stan identičan je njenom, no mnogo bolji. Stan nije napušten. U njemu žive i njeni drugi roditelji. Oni su morbidno iskrivljena verzija njenih roditelja, no mnogo zabavnija i u potpunosti posvećena Coraline te će učiniti sve kako bi ju zadržali s njihove strane vrata. Onoga dana kada njezini pravi roditelji nestanu, Coraline shvaća da ih jedino ona može spasiti. Ali ne samo njih. S druge su strane vrata su i duše zarobljene djece koje je progutao stravičan svijet. Coraline čeka hrabra i mračna pustolovina.

Moram priznati da mi se "crtić" Coraline nekako više sviđa od knjige. Knjiga je prava kandidatkinja za neke buduće lektirne popise, a Neil Gaiman humorističan i brz u pripovijedanju. Film mi je, s druge strane, mnogo mračniji, ali i radnjom izgrađeniji od knjige. Coraline je hrabra, zanimljiva i zapravo nimalo ljupka junakinja koju je teško ne voljeti. 

Jedva čekam da Borna dođe u tu neku dob kada od ove knjige/filma neće imati noćne more pa da čitamo ili gledamo zajedno. 

Primjedbe