Moraš pročitat' idućih deset!

Polaganim tempom završavam posljednju knjigu iz prvih deset kategorija svog čitateljskog izazova - Tangerine, Christine Mangan. Kategorija se odnosi na odabir knjige čija se radnja odvija u zemlji koja te fascinira. Ja sam iz nekog čak i meni manje razumljivog razloga odabrala Maroko. Mene Maroko zapravo uopće ne fascinira i nemam pojma zašto sam odabrala ovu knjigu. Sjećam se da sam prvih deset knjiga odabirala u 11 navečer te uz to "slučajno" slistila kutiju čokoladnih napolitanki pa postoji mogućnost da me šećer pretvorio u osobu kojoj bi se i nova pjesma Maje Šuput učinila zgodnom i zanimljivom. Dok se ja gubim i pronalazim u Tangeru, odlučila sam predstaviti sljedećih deset kategorija s popisa i odabrane knjige:

  • knjiga o smrti ili tugovanju - Divljina, Cheryl Strayed. Ovo je knjiga koju sam davno započela čitati, ali nisam se maknula od prvih nekoliko stranica. Možda nije bilo pravo vrijeme ili pravo raspoloženje za ovakvu priču. 
  • knjiga ženske autorice koja piše pod muškim pseudonimom - Dudov svilac, Robert Galbraith. Da! Naravno da sam odabrala J. K. Rowling koja pod ovim pseudonimom piše  krimiće o zgodama i nezgodama detektiva Cormorana Strikea. Prva mi se knjiga iz ove serije, Zov kukavice, jako svidjela i vjerujem da će tako biti i s ovom.
  • knjiga s LGBTQ+ protagonistom - Call Me By Your NameAndré Aciman. Ajme meni kakav film! Pogledala sam ga nekoliko puta. Apsolutno remek-djelo. Ne mogu ni opisati koliko se veselim knjizi.
                                                                                                                        
  • knjiga koja je također kazališna predstava ili mjuzikl - Coraline, Neil Gaiman. Ovo je odlična kategorija zato što možeš odabrati koju god knjigu želiš. Većina je pretvorena u kazališnu predstavu ili mjuzikl. Animirani film istoga imena pogledam bar jednom godišnje i obožavam ga.                                                                                       
                                                             
  • knjiga autora različite etničke pripadnosti od tebe - Vegetarijanka, Han Kang. Prilično bizarna knjiga po opisu koje se plašim, ali i uzbuđeno jedva čekam pročitati.
                                                                                                                  
  • knjiga o feminizmu - Mlijeko i med, Rupi KaurOvaj spoj poezije i proze o preživljavanju, ljubavi i  najvažnije - ženstvenosti definitivno je nešto što ne bih samo tako odabrala za čitanje. Marta, čitaj raznoliko!
                                                                                                                                   
  • knjiga o mentalnom zdravlju - Žena na prozoru, A. J. Finn. Ma to! Ovu sam knjigu planirala uvrstiti u neku od kasnijih kategorija, ali vidim da savršeno odgovara ovoj kategoriji. Jedva čekam! 
                                                                                                                                         
  • knjiga koju su napisala dva autora - Djeca četvrtka, Nicci French. Ovaj autor zapravo su autori, bračni partneri Nicci Gerard i Sean French koji pišu ove super krimiće o psihoterapeutkinji Friedi Klein. 
                                                                                                                                                        
  • knjiga o sportu ili ona koja uključuje sport - Djevojčica koja je obožavala Toma Gordona, Stephen King. Svoju sam nepostojeću ljubav prema sportu zamaskirala svojim obožavanjem Stephena Kinga. Nije baš sportska knjiga, ali baseball i Tom Gordon (morala sam guglati tko je to)? Good enough! 
  • knjiga lokalnog autora - Eva, mala žena, Vlasta Golub - Ovo je drugi roman naše virovitičke glumice i književnice. Već se iz samoga opisa romana može naslutiti da će se raditi o posebnoj, pomalo humorističnoj, ali i beskrajno tužnoj priči. 

To bi bilo to. Sretno mi!

Primjedbe