Tangerine - "NE DA MI SE" knjiga


Nakon što sam jučer dovršila ovu knjigu, shvatila sam da će mi o njoj biti teško pisati. Drugim riječima, o njoj mi se NE DA pisati. U zadnje vrijeme mi je sve nekako u tom NE DA MI SE raspoloženju pa je ova knjiga možda slučajno nastradala i dobila etiketu beskičmenjaka. A i ljeto mi predugo traje i marokanska me vrućina još dodatno pekla. Maroko. Gdje mi je bila pamet? U svakom slučaju, nije me pretjerano oduševila, ali ni razočarala. Osjećam se kao da ju je pročitao netko drugi. Jednostavno nije ostavila nikakav trag. 

Sama se radnja čini  zanimljivom i hičkokovski intrigantnom.
Alice Shipley i Lucy Mason prijateljice su i cimerice na fakultetu u Benningtonu. Alice je siroče koje je odgojila teta. Pomalo je sramežljiva te naivne i dobroćudne naravi. S druge strane, Lucy je potpuna suprotnost. Ona je hrabra i beskrupulozna djevojka koja će uvijek dobiti ono što želi. Nakon misteriozne nesreće o čijim će detaljima čitatelj saznati mnogo kasnije, Alice se udaje za Johna i odlazi živjeti u Tanger, Maroko. Iako se nadala novom i sretnijem početku, Alice nije sretna te vruće i duge dane u Tangeru provodi sama većinom ne izlazeći iz kuće. Ono čemu se Alice nije nadala je da će joj se na kućnom pragu pojaviti osoba koju nije vidjela od nesreće - Lucy. Njezin dolazak pokreće lavinu tajni, skrivenih opsesija i ludila. Lucy je dobra prijateljica, možda i predobra. Ona neće stati dok ne dobije ono što želi.

Autorica je radnju svoga prvijenca smjestila na ljepljive ulice Tangera u Maroku, 1956. godine. Vrućina i ta ljepljiva i kaotična atmosfera odlično odgovaraju atmosferi knjige te unutarnjim komešanjima i muci glavnih junakinja. Priču nam zajedno iznose Alice i Lucy izmjenjujući se po poglavljima te nude čitateljima lakši uvid u različitost svoje prirode i naizgled skrivena razmišljanja. Ono što se meni nije pretjerano svidjelo kod ove knjige su banalne odluke i blesava djela junakinja. Često sam tijekom čitanja pomišljala da se nitko normalan ne bi tako ponašao u situacijama u kojima su se one nalazile. Ovaj je roman neuvjerljiv i mislim da me to najviše mučilo tijekom i nakon čitanja. Zato i imam osjećaj da ga nisam pročitala. 

Iako je Tangerine kroz mene prošla kao tripice kroz vegane, možda će vama dobro "sjesti". 


Primjedbe