Call Me by Your Name - Roman s kojim ćete zaroniti u neku drugu dimenziju


..."Call me by your name and I'll call you by mine," which I'd never done in my life before and which, as soon as I said my own name as though it were his, took me to a realm I never shared with anyone in my life before, or since.

Call Me by Your Name (Skrivena ljubav) film je koji je ove godine osvojio nagradu Oscar za najbolji adaptirani scenarij. Bio je nominiran i za najbolji film, no pobjedu je  odnio The Shape of Water (Oblik vode) zbog čega sam psovala kao da nema sutra. U našem se domu Oscari pomno prate, filmovi gledaju i analiziraju, a ponekad se zaprijeti i razvodom zbog ponekih neslaganja u mišljenjima. Call Me by Your Name film je oko čije smo se neupitne genijalnosti složili odmah. Sa sigurnošću mogu reći da je to jedan od najboljih filmova koji sam ikad pogledala. I nisam ga pogledala samo jednom. Žao mi je što mi je knjiga uletjela nakon filma. Ne volim pogledati film koji mi vizualno nametne sve ono što u svojoj glavi volim stvoriti čitanjem. Ono što me iznenadilo je da sam roman doživjela potpuno drugačije. Razlog tome je takva poetičnost u pisanju Andrèja Achermana zbog kojega sam imala osjećaj da čitam ljubavnu pjesmu. Roman je, kao i sam film, utoplio moje romantici nesklono srce. Moram priznati da ga je malo i slomio.

Ova nezaboravna priča zbog koje ćete osjećati trnce u onim dijelovima tijela za koje niste ni znali da postoje prati sedamnaestogodišnjeg Elija i sedam godina starijeg Amerikanca Olivera koji kao akademski gost Elijeva oca provodi šest vrućih ljetnih tjedana s njegovom obitelji u njihovoj vili u Italiji. Od gotovo samoga početka Oliver postaje predmet žudnje mladoga Elija koji se teško nosi s nadasve ravnodušnim Oliverom i njegovim naizgled pomalo neprijateljskim ponašanjem. Između dva mladića, čije sličnosti ubrzo isplivaju na površinu, javlja se prijateljstvo koje ubrzo prerasta u ljubavnu vezu. U vrtlogu spokojnih i nemirnih dana koji slijede, Elio će upoznati gorko-sladak svijet koji će zauvijek promijeniti njihove živote. Svijet strasti,  ljubavi, opsesije i potpune intimnosti.

Ne volim ljubiće, ali ovaj ljubavni roman prebacio me u neku drugu dimenziju. Ovo je inteligentna i realna priča o odrastanju te emocionalnom i seksualnom buđenju. Roman detaljno dočarava jačinu prve prave ljubavi koja je poznata većini nas. I to će u mnogima izazvati podijeljene osjećaje. Možda tugu zbog propuštenih prilika, možda čežnju za nekim davnim izgubljenim vremenima, a možda i potpunu sreću zato što niste dopustili da vam takva ljubav pobjegne kao pijesak kroz prste.

Primjedbe