Gošće - Uznemirujuć triler o ljudima i onima koji to nisu


Gošće je knjiga koju sam neplanirano zgrabila u knjižnici prije par dana. Privukla me poleđina romana i tajnovitost radnje, ali me također i odbilo nešto što sam saznala prije samoga čitanja. Ovaj su triler brojni čitatelji okarakterizirali kao spor, a meni sporo nikako ne odgovara. Odlučila sam pokušati i odustati kod prvog živčanog grča u želucu. Počela sam čitati i začudila se primjećujući da sam potpuno mirna i  opčinjena svakom pročitanom stranicom. Radnja romana zaista je usporena, ali drugačije i brže se ovakva priča nije ni mogla, a ni smjela ispričati.

Marion Zetland srednjovječna je žena koja sa svojim starijim bratom Johnom živi u naslijeđenoj obiteljskoj viktorijanskoj kući u Engleskoj. Bojažljiva i u potpunosti ovisna o svom bratu, Marion ne voli napuštati sigurnost svoga izgledom zapuštenog doma. Svoje vrijeme provodi u gledanju televizije, obavljanju najnužnijih kućanskih poslova i ponekom razgovoru s bratom. John većinu svoga vremena provodi u podrumu kuće, mjestu o kojemu Marion ne želi previše razmišljati. Ono što je u podrumu, tajna je toliko stravična da je Marion nastoji izbrisati iz svoje usamljene svakodnevnice. No uskoro će se njezin zamišljeni svijet početi rušiti, a ona biti primorena suočiti se s jezivom tajnom zaštićenom zidovima podruma.

Ono na što se treba pripremiti prije čitanja ovoga romana je istinski horor s kojim ćete se susresti na stranicama ove knjige. Usporena radnja i detaljnost u opisima autorice samo doprinose osjećaju užasa. Ova je priča uznemirujuća iz nekoliko razloga. Teško je uroniti u um po svemu netipične Marion i ostati smiren. Marion je lik prema kojemu ćete osjećati bolnu empatiju, ali i bijes u isto vrijeme. Teško je biti svjedokom njezine tužne prošlosti i odrastanja u disfunkcionalnoj obitelji te potraćenog života koji ju je pretvorio u usamljenu mizernu figuru ovisnu u strahu. Ono što je užasnije od života Johnove sestre je odgovor koji čitatelj dobiva već na samom početku romana. Tko su gošće? Autorica ostavlja odgovor neizgovorenim do posljednjih stranica dajući nadu čitatelju da je u krivu. Otkriće je mučno i upravo to čini ovaj triler, koliko god dobar bio, romanom o kojemu ćete bolno razmišljati nakon čitanja. Iznenadit ćete se koliko će vas jedan "običan" triler natjerati na promišljanje o ljudskom zlu i čudovištima koji se skrivaju u onima u kojima mislimo da ih nikada nećemo pronaći.





Primjedbe